2008. november 10., hétfő | |

Eszmék a Barack pálinkáról

Hogy a futtatást elég messziről kezdjem, bizonyos elmekórtani esetek hittel vallják, hogy maga Jézus Krisztus is magyar származású volt. Mielőtt azonban blaszfémiába esnék, gyorsan hagyom is a konkrétumokat. A továbbiakban csak annyit, hogy vannak, akik gyakorlatilag a világ minden számottevő, híres emberének családfáját a szkíta magyarságban gyökereztetik.
Ismertem egy nénit (Vilma) aki hithű marxista létére az élő Istenre megesküdött, hogy Marx Károly magyar volt. Hát hooogyne, fiam! Föl is van (volt) írva az egyetem homlokzatára. Nem szépítem a dolgot. Életem kezdeti szakaszában én is azt hittem, hogy az „Öt hét léghajón”-t Verne Gyula írta, persze Pesten
A mindenki magyar elmélet ma éppen ott tart, hogy Richard Holbrooknak, az új amerikai elnök posszibilis külügyminiszterének magyar származású felesége van. És hogy ez milyen jó lesz nekünk. Na, várjunk csak ezzel! Elég széles körben él még az a történelmi pletyka, miszerint a trianoni tárgyalások idején Clemenceau azért bánt el velünk úgy, ahogy e hangsúlyozottan kis hazában ismeretes, mert magyar származású menyét, nagyon de nagyon utálta. Mit tudni, milyen Holbrook úrék családi élete?!
Ami biztos azzal se sokra megyünk. Itt van például az Egri csillagok c. legolvasottabb magyar regény kedves, furfangos cigányának nevét viselő francia köztársasági elnök. Dagadj magyar kebel, Sárközynek hívják a Francia Köztársaság elnökét. De mi haszna, ha ő meg jó előre kijelentette, hogy nincs magyar tudata. Nem rokon, csak haverkodik a magyar miniszterelnökkel.
Úgy amúgy itthon is bajban vagyunk a nevekkel, amennyiben túlságosan komolyan vesszük magunkat. Mondjuk én még a Papp Lacit (tudják, az a vagány angyalföldi fickó, aki háromszor is nyert olimpiai bajnokságot) itthon még nem hallottam Papp Lászlónak nevezni. Csak az aréna homlokzatára van így felírva. Ahelyett, hogy Papplaci aréna lenne a neve. Így egybe írva,ahogy minden magyar szájára jön. Ugyanez a véleményem a Puskásöcsi standionról is, amire nagy komolyan, tévedésből Puskás Ferencet írtak.
Most azonban tényleg van egy történelmi esélyünk! Nem tudom tudják-e, hogy egy bizonyos Barack Obama lett/lesz az amerikai elnök. Egy valódi Barack! Tetszenek érteni? Hú, micsoda reklám lehetne ez a máskülönben hungarikumnak minősített pálinka számára! Csak nagybetűvel kellene írni a Barackot és megnyílnának a tengeren túli exportpiacok. Rágondolni is jó!
(De, mert ingyen leves nincs, felhívom a tisztelt pálinkafőzők figyelmét, hogy az ötlet jogvédelem alatt áll!)

0 megjegyzés: